Evolutionary Assistance

Lockheed Martin adapted this idea to military convoys and proposes an evolutionary solution of automation of various vehicles.

The American company of defense finalized two kits to adapt machines already in circulation. The first one integrate electric commands to pilot the vehicle, the second is sensors' pack including a Lidar (rangefinder laser), a GPS and a dedicated computer

Lockheed Martin designed several levels of intervention of this device. The first one is an assistance to the rather classic driving with presence detection in the dead angle, the anticollision and alert emergency braking of drift. The second is more active in the driving, as on a Mercedes Classe S and the third level allows an automated driving


//Lockheed Martin a adapté cette idée aux convois militaires et propose une solution évolutive d’automatisation de différents véhicules.
L’entreprise américaine de défense a mis au point deux kits pour adapter des engins déjà en circulation. Le premier permet d’intégrer des commandes électriques pour piloter le véhicule, le second est un pack de capteurs comprenant Lidar (télémètre laser), un GPS et un ordinateur dédié

Lockheed Martin a conçu plusieurs niveaux d’intervention de ce dispositif. Le premier est une assistance à la conduite assez classique avec détection de présence dans l’angle mort, freinage d’urgence anticollision et alerte de dérive. Le second est plus actif dans la conduite, comme sur une Mercedes Classe S et le troisième niveau permet une conduite automatisée en convoi, en suivant un véhicule de tête.
http://techno-car.fr/la-voiture-autonome-seduit-larmee

  

 Video : 2014 Autonomous Mobility Appliqué System -- Capabilities Advancement Demonstration (AMAS CAD)